Verkkosisällöt ovat keskenään hyvin erilaisia – yksittäisestä mainoskampanjasta laajoihin yrityssivustoihin. Yrityksen tai organisaation toimiala ja sen tuottamat palvelut ovat suunnittelun lähtökohtia. Sisällöt voivat olla yksittäisiä verkkosivuja tai esimerkiksi jonkin sosiaalisen median kanavaan tuotettavaa materiaalia. Myös blogitekstit ovat tyypillisiä sisällöntuotannon esimerkkejä, niitä tilataan paljon yritysten ulkopuolisilta toimijoilta.
Sisällöntuotantoon kuuluvat myös videot, piirrokset ja muut graafiset elementit. Jollekin tietylle verkkosivuille voidaan tilata esimerkiksi video. Kun vaikkapa halutaan kertoa, miltä meduusat näyttävät, video toimii siinä tehtävässä erinomaisesti. Video tai teksti täydentävät toinen toisiaan, video havainnollistaa tekstin sisällön. Samalla tavalla eri alustojen sisältöihin voidaan lisätä myös ääntä.